Tag Archive for: eesti

StoraEnso Imavere palgi sorteerimisala laoplatsi renoveerimine 9 aastat hiljem

2016 aasta juulis viidi läbi projekt, mille käigus renoveeriti vana lagunenud asfaltkattega StoraEnso Imaveres asuv palgisorteerimise laoplats. Projekti eesmärk oli stabiliseerida ja parandada laoplatsi pinnas ja selle katend, et tagada selle vastupidavus ja pikaajaline kasutusiga. Laoplats loodi nõukogude ajal ja oli olnud pidevas kasutuses. Aluspinnas oli ära vajunud, katend purunenud ja esines mitmeid pehmeid vettinud alasid mille järjepidev täitmine ei andnud mingeid tulemusi.

Seega võeti kasutusele StabilRoad tehnoloogia ja praktiliselt ühe päevaga teostati stabiliseerimistööd kogu ligi 4000m2 alal. Kasutati seejuures ümbertöödlemiseks vaid olemasolevat pinnast. Pool aastat hiljem (kui Soomlastest omanikud olid pinna üle kontrollinud) kaeti stabiliseeritud pinnas 4cm asfaltkihiga. Kogu laoplats on igapäevaselt suure palgikoormuse all ja töötavad 40 tonnised palgitõstukid. 9 aastaga ei ole olnud mingeid kulumise ega lagunemise märke. Vastupidi, pinnasest võetud proovid näitavad survetugevuse kasvu.

 

Kolga-Jaani katselõigu stabiliseerimisprojekt 10 aastat hiljem

2015 aasta juulis viidi Kolga-Jaanis läbi märkimisväärne infrastruktuuriprojekt, mille raames stabiliseeriti kruusakattega katseteelõik. Projekti eesmärk oli parandada teelõigu kvaliteeti ja vastupidavust, tagades selle tolmuvaba, stabiilse ja piisavalt tugeva oleku piirkonna liikluskoormuse talumiseks. Teisel aastal kaeti teelõik bituumenemulsiooni ja killustikuga (nn pinnatud kattega) ning neljandal aastal lisati 4 cm paksune asfaltkate.

StabilRoad Holding on järjepidevalt, 10 aasta vältel, monitoorinud teelõigu seisukorda. Selle käigus on regulaarselt, iga kahe aasta tagant, puuritud teepinnast proove (puurkehasid), et hinnata laborikatsetes stabiliseeritud pinnase survetugevuse muutusi. Tulemused näitavad, et pinnase survetugevus on kümne aasta jooksul kasvanud keskmiselt 1,0 – 3,0 MPa võrra – see on erakordselt hea näitaja. Visuaalsel hinnangul ei ole stabiliseeritud teekatte välimus muutunud võrreldes algse olukorraga. Eelduste kohaselt jätkub sama stabiilsuse ja tugevuse püsimine ka järgneva 50–100 aasta jooksul.

Tag Archive for: eesti

Imavere palgi sorteerimisala laoplatsi renoveerimine

2016 aasta juulis viidi läbi projekt, mille käigus renoveeriti vana lagunenud asfaltkattega laoplats Imavere palgi sorteerimisalal. Projekti eesmärk oli stabiliseerida ja parandada laoplatsi kate, et tagada selle vastupidavus ja pikaajaline kasutusiga. Ajaga oli laoplatsi vana asfaltkate lagunenud, muutes töötegemise keeruliseks ja ohtlikuks. Imavere palgi sorteerimisala on oluline osa Stora Enso logistikaahelast, kus sorteeritakse ja ladustatakse suuri puidukoguseid.

Projekti käigus kasutati StabilRoad® tehnoloogiat, mille abil segati olemasolev teekatte materjal (killustik, liiv, savi) tsemendi ja StabilRoad® lisandiga, et saavutada vajalik stabiilsus. Olemasolev pinnas segati põhjalikult läbi, et luua stabiilne alus edasistele töödele. Pärast stabiliseerimist jäeti laoplats talveks katmata, võimaldades pinnasel settida ja saavutada vajalik tugevus.

Sorteerimisala laoplatsi renoveerimine oli edukas projekt, mis näitas StabilRoad® tehnoloogia kasutamise eeliseid. Tänu StabilRoad® tehnoloogiale on oluliselt laoplats tugevam ja vastupidavam, pakkudes ohutut ning mugavat töökorraldust kogu sorteerimisala personalile.

Projekti andmed

  • Projektijuht: StoraEnso
  • Asukoht: Imavere, Eesti
  • Pindala: 3,800 m2
  • Ehitusaeg: Juuli 2016
  • Ehitusperiood: 2 päeva

Projekti galerii

Kolga-Jaani kruuskattega katseteelõigu stabiliseerimine

2015 aasta juulis viidi Kolga-Jaanis läbi oluline projekt, mille käigus stabiliseeriti kruuskattega katseteelõik. Projekti eesmärk oli parandada teelõigu kvaliteeti ja vastupidavust, muutes selle tolmuvabaks ning piisavalt stabiilseks ja tugevaks, et taluda piirkonna liikluskoormust. Kolga-Jaani teelõik oli enne projekti algust kruuskattega, mis tolmuse ja ebastabiilse pinnana ei vastanud kohaliku liikluse vajadustele.

Projekti käigus kasutati StabilRoad® tehnoloogiat, mille abil segati olemasolev teekatte materjal (killustik, liiv, savi) tsemendi ja StabilRoad® lisandiga, et saavutada vajalik stabiilsus. Stabiliseeritava kihi paksus oli 30 cm, mis tagab tee piisava stabiilsuse ja tugevuse. Esimene pool lõigust kaeti koheselt graniitkillustik-bituumenkattega, et testida katte vastupidavust ja toimivust kohe pärast stabiliseerimist. Teine pool lõigust jäeti talveks katmata, et jälgida, kuidas stabiliseeritud kiht talub talviseid ilmastikutingimusi. Sügisel korrastati teemaa ja kaevati kraavid, et tagada sademevee efektiivne äravool. Järgmisel suvel kaeti teine pool lõigust samuti graniitkillustik-bituumenkattega.

Kolga-Jaani kruuskattega katseteelõigu stabiliseerimine oli oluline samm kvaliteedi ja vastupidavuse parandamisel. Tänu Eesti Transpordiameti ja StabilRoad® tehnoloogia professionaalsele rakendamisele on stabiliseeritud teelõik nüüd palju vastupidavam ja kasutajasõbralikum. See projekt näitab, kuidas uuenduslikud ja keskkonnasõbralikud lahendused võivad oluliselt parandada infrastruktuuri kvaliteeti ja kestvust.

Projekti andmed

  • Projektijuht: Eesti Transpordiamet
  • Asukoht: Kolga-Jaani, Kõo, Eesti
  • Pindala: 2,800 m2
  • Ehitusaeg: Juuli 2015
  • Ehitusperiood: 1 päev

Projekti galerii